• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

CZO Flex Level

Werk maken van nieuwe zorgopleidingen

  • Home
  • Nieuw stelsel
    • Over het CZO
    • Visie
    • Architectuur
    • Kaders
    • Bekostiging flexibel opleiden
  • Flexibiliseren
    • Leereenheden
      • EPA-overstijgende leeractiviteiten
    • Flexibel opleiden loont
  • EPA’s
    • Soorten EPA’s
    • Begeleiden, toetsen en bekwaam verklaren
    • Trainerprogramma EPA-gericht opleiden
    • EPA Bibliotheek
    • De EPA’s per cluster en opleiding
  • Toolbox
  • Over CZO Flex Level
    • Doelen en hoofdactiviteiten
    • Fase A: EPA’s, architectuur en visie
    • Fase B: herontwerpen en implementeren
    • Actoren
    • Resultaten
    • Programmastructuur
    • Contact
  • Nieuws
  • Veelgestelde vragen
Home » Korte praktijkevaluatie (KPE)

Korte praktijkevaluatie (KPE)

  • Deel via LinkedIn
  • Deel via Facebook

Uitgangspunten

Bij een KPE observeert de werkbegeleider de student tijdens het uitvoeren van een beroepsactiviteit. Vervolgens vindt een feedbackgesprek plaats en reflecteert de student op zijn/haar handelen. Per KPE wordt nadruk gelegd op één of enkele competentiegebieden. Een KPE is eenvoudig, gebruiksvriendelijk, en in alle praktijksituaties toepasbaar.

Voorbereiding

De student geeft bij de werkbegeleider aan waarop hij/zij feedback wil, zoals eerder bepaalde leerdoelen. Ook de werkbegeleider kan initiatief nemen tot een KPE. De student zorgt voor het formulier. Zorg dat na de observatie voldoende tijd is voor feedback (ongeveer 10 minuten).

Tijdens de observatie

De werkbegeleider let op wat de student zegt en doet, let op de reacties van de zorgvrager, en maakt zo nodig aantekeningen tijdens de observatie. Hij/Zij schrijft eventueel letterlijke formuleringen of concreet waargenomen gedrag van de student en/of zorgvrager op.

Nabespreking en invullen formulier

  • De student begint met een reflectie: wat ging goed en wat kon beter? Deze wordt genoteerd op het formulier.
  • De werkbegeleider geeft de student feedback: wat ging goed en wat kan beter (in deze volgorde). Deze feedback is concreet en gericht op toekomstige ontwikkeling. De begeleider richt de feedback in eerste instantie op van te voren afgesproken aandachtspunten.

Formulier

Download het formulier voor het toetsinstrument Korte-praktijkevaluatie.

 

Primaire Sidebar

Blijf op de hoogte

Doe mee

  • Volg ons op LinkedIn
  • Volg ons op Facebook

Nieuws

De toekomst van flexibel opleiden

9 januari 2023

CZO Flex Level is – per 1 januari 2023 – gestopt als programma. Nu staat er een vernieuwd en flexibel CZO-opleidingsstelsel voor 35 EPA-gerichte initiële- en vervolgopleidingen. Een even zo belangrijke opbrengst van de afgelopen jaren is de beweging die in gang is gezet, met praktijk- en theorieopleiders, projectleiders en professionals in de voorhoede. Zij […]

Kennisclip Toetsing in de praktijk

8 januari 2023

Aan de eerder verschenen serie kennisclips over de verschillende categorieën toetsinstrumenten is – begin januari 2022 – een overkoepelende clip toegevoegd. In deze kennisclip gaat het over achterliggende gedachte van toetsen en bekwaam verklaren. De kennisclip staat in de toolbox/implementatie en natuurlijk ook in de playlist CZO Flex Level.  

Praatplaat Flexibel opleiden loont

22 december 2022

Een student die sneller door een opleiding gaat omdat zij ‘gewoon’ snel leert en het werk goed oppakt. Een SEH-verpleegkundige die zich extra wil bekwamen in brandwondenzorg: rond oud & nieuw en in het BBQ-seizoen is deze professional met extra kennis en vaardigheden een uitkomst! Een verpleegkundige op een moeder-kindcentrum die door een slimme selectie aan EPA’s […]

Footer

Sitelink

  • Over CZO Flex Level
  • Contact
  • Sitemap
  • Disclaimer
  • Archief nieuwsbrieven

© 2023 · CZO Flex Level is een initiatief van NVZ en NFU