• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

CZO Flex Level

Werk maken van nieuwe zorgopleidingen

  • Home
  • Nieuw CZO-stelsel
    • CZO
    • Kaders
  • Aan de slag
    • Clusters
    • Leereenheden
    • Leerroutes
    • Leidraad leerplan
    • Visie
  • EPA’s
    • Soorten EPA’s
    • Supervisie en bekwaam verklaren
    • Toetsinstrumenten bekwaam verklaren
    • De EPA’s
  • Over CZO Flex Level
    • Resultaten
    • Actoren
    • Programma-opzet
    • Programmastructuur
    • Contact
  • Nieuws
  • Veelgestelde vragen
Home » Korte observaties in de (gesimuleerde) praktijk

Korte observaties in de (gesimuleerde) praktijk

  • Deel via LinkedIn
  • Deel via Facebook

Een korte observatie in de (gesimuleerde) praktijk is een feedbackgesprek tussen student en werkbegeleider/opleider waarbij de student feedback ontvangt na een korte observatie in een (gesimuleerde) praktijksituatie en de student reflecteert op zijn/haar handelen.

Wat wordt er getoetst?

  • Het functioneren van een student in concrete en veelzijdige (gesimuleerde) praktijksituaties
  • Specifieke vaardigheids-en gedragselementen behorende bij de EPA 

Zorginstelling

Toetsinstrument:

  • Korte praktijkevaluatie (KPE)
  • Vaardigheidstoets (OSATS)
  • Dagevaluatie (voorstel max. 1x per week vastleggen)

De student:

  • verdiept zich in de benodigde zorg;
  • benoemt vooraf waar hij/zij feedback op wil hebben en bij welke EPA de observatie aansluit.

Hoe wordt de toets beoordeeld?

De korte observatie heeft primair een formatief doel: ze geeft de student informatie en feedback over zowel sterke punten als verbeterpunten ten aanzien van verschillende competenties.

Wie geeft er feedback?

Werkbegeleiders

Opleidingsinstelling

Toetsinstrument:

  • KPE in een simulatie
  • Vaardigheidstoets in een simulatie (OSATS)

De student:

  • verdiept zich in de benodigde zorg;
  • benoemt vooraf waar hij/zij feedback op wil hebben en bij welke EPA de observatie aansluit.

Hoe wordt de toets beoordeeld?

De korte observatie heeft primair een formatief doel: ze geeft de student informatie en feedback over zowel sterke punten als verbeterpunten ten aanzien van verschillende competenties.

Wie geeft er feedback?

Opleider en medestudenten

 

Primaire Sidebar

Blijf op de hoogte

Doe mee

  • Volg ons op LinkedIn
  • Volg ons op Facebook

Nieuws

De eerste nieuwsbrief van 2021 is uit!

19 februari 2021

De eerste nieuwsbrief van 2021 is uit. Ontvang je die nog niet? Schrijf je in via onze homepage.

‘Hoe zorgen we ervoor dat flexibel opleiden ook van de werkplek wordt?’

15 februari 2021

Kim van Lieshout, adviseur opleiden & ontwikkelen Catharina Ziekenhuis, projectleider implementatie CZO Flex Level vertelt over hoe zij de implementatie van flexibel en vernieuwend opleiden aanpakt. Zo is ze én bezig met een opleidingsplan én besteedt ze veel aandacht aan een opleidingsplan. ‘Ik wil veel aandacht besteden aan wat zorgprofessionals nu echt nodig hebben en aan de consequenties die de verandering voor hen heeft.’

CZO Flex Level werkt aan programma van eisen e-portfolio

21 januari 2021

CZO Flex Level startte begin januari het project E-portfolio. Het doel is een programma van eisen op te stellen voor zorg- en opleidingsinstellingen. Zo’n plan van eisen helpt zorg- en opleidingsinstellingen én de leveranciers om te komen tot een goed e-portfolio.

Footer

Sitelink

  • Over CZO Flex Level
  • Contact
  • Sitemap
  • Disclaimer

© 2021 · CZO Flex Level is een initiatief van NVZ en NFU